Yüklenirken Lütfen Bekleyiniz...

Hasta ve Yakınları için Rehber

Değerli Hasta ve Hasta Yakınlarımız,

Aşağıdaki Bilgilendirme Rehberi ilk başvurunuzdan taburculuğunuza kadar sizlere gerekli olabilecek bilgileri vermek ve kolaylık sağlamak amacı ile hazırlanmıştır. Hastanemizde bulunduğunuz süre boyunca önerilerinizi ve görüşlerinizi Hasta Hakları Birimi Ve Halkla İlişkiler Bölümü’ne iletebilirsiniz. Rehberde sağlığınız adına yaptığımız önerileri dikkate alacağınız için şimdiden teşekkür eder sağlıklı günler dileriz.

Randevu ve İletişim

24 saat kesintisiz olarak çalışan 466 38 38 (pbx) numaralı telefonu arayarak muayene ve kontrol randevusu alabilir, hizmetlerimiz hakkında bilgi edinebilirsiniz.

http://www.ankaraumuthastanesi.com.tr internet adresimizden online randevu ve hastanemiz hakkında bilgi alabilirsiniz.

Hizmet Saatlerimiz

Hastanemiz hafta içi 8.30-17.30, cumartesi günleri 08.30- 13.00 saatleri arasında poliklinik hizmeti vermektedir. Tüm bölümlerde gerekli durumlarda 24 saat boyunca hasta kabul edilmekte, radyolojik görüntüleme ve laboratuar tetkikleri yapılmaktadır.

Acil servisimiz her türlü acil sağlık sorununuzda 7 gün 24 saat hizmet vermektedir.

Otopark Hizmetleri

Hastanemizde ücretsiz otopark bulunmaktadır. Araçlarınızın park edilmesi ve güvenliği için hastane ana kapısı önünde bulunan valemiz size yardımcı olacaktır.

Yaşlı ve Engelli Hastalar

Hastanemizde engelli ve yaşlı hastaların hizmet alma önceliği vardır ve fiziksel düzenlemeler mevcuttur. Yatan hasta katlarımızda engelli kişilerin kullanımına yönelik hasta odalarımız, hastane genelinde tuvaletleriniz bulunmaktadır. Asansörlerimizde görme engellilerin okuyabileceği numaralandırma mevcuttur. Ayrıca hasta karşılama ve yönlendirme elemanları, engelli ve yaşlı hastalara eşlik ederek hizmet almalarını kolaylaştırmaktadır. Otoparkta engelli kişilere ayrılmış park alanları mevcuttur.

Tercümanlık hizmetleri

Tercümanlarımız Türkçe bilmeyen ya da yabancı uyruklu hastalarımız için 24 saat hizmet vermektedir.  

Hasta Kimlik Bilgileri Doğrulama

Hastanemize geldiğinizde sizi, Hasta Hizmetleri Bölümü karşılayacak ve tüm kimlik bilgileriniz ile randevunuzu kontrol edecektir. Yatış işlemleri sırasında; size adınız, protokol numaranız, doğum tarihiniz ve baba adınızın yazılı olduğu bir kimlik bilekliği takılacaktır. Hastaneye yatışınızdan taburculuğunuza kadar bu bilekliği çıkarmamanızı rica ederiz.

Çalışanları Tanıma

Size hizmet sunan kişilerin kurumsal görev ve sorumluluklarını öğrenme hakkınız vardır. Hastanemizde tüm çalışanlar üzerinde hastane adı, logosu, hastanedeki görevi, fotoğrafı ve ad/soyadlarının yazılı olduğu kimlik kartı taşır. Hastane kimlik kartı olmayan bir kişinin sizinle ilgilenmesine izin vermeyiniz ve hemen yetkililere bilgi veriniz.

Hasta Odaları

Yatış işlemlerimiz tamamlandıktan sonra hasta danışmanınız ve hemşireniz tarafından oda tanıtımınız yapılacaktır. Odanızda konforunuzu sağlamak üzere, TV, buzdolabı, iklimlendirme, gardırop, açılır koltuk bulunmaktadır. Kişisel bakımınız için duş ve saç bakım ürünleri, diş bakım seti, saç kurutma makinesi, tek kullanımlık terlik, tıraş seti vb. ürünler vardır.

Odanız ve ihtiyaçlarınız ilgili her konuda yatış bölümüne ve servisinizdeki hasta danışmanına başvurabilirsiniz.

Hemşire Çağrı Sistemi

Yatak başucunuzda ve banyonuzda bulunan "Hemşire Çağrı Sistemi" hemşirelerimizin en kısa sürede size ulaşmasını sağlayacaktır. Çağrı sisteminin kullanımı konusunda servis hemşiremiz ve kat hasta danışmanınız size detaylı bilgi verecektir.  

Beslenme ve Kafeterya

Hastanemiz beslenme hizmetleri hasta/refakatçi yemekleri ve kafeterya olmak üzere 2 şekilde sunulmaktadır.

Hastalarımızın yemek servisleri diyetisyen kontrolünde gerçekleştirilmektedir. Planlanan diyet programına göre beslenme saatleri aşağıdaki gibidir.

Sabah Kahvaltısı: 07:00 - 08:00
Öğlen Yemeği: 12:00 - 13:00
Akşam Yemeği: 17:30 - 18:30

Ara Öğünler; planlanan diyet programına göre 10:00, 15:00, 21:00 saatlerinde yapılacaktır.

Hastanemize dışarıdan yiyecek içecek getirmemeniz rica olunur.

İlaçlarınız

Yanınızda getirdiğiniz her türlü ilaç konusunda doktorunuz ve hemşirenizi bilgilendiriniz ve kendilerine kayıtlı olarak teslim ediniz. Hasta güvenliği açısından kullandığınız ilaçlarınızın kontrol edilmesi ve onaylanması gerekmektedir.

İnternet Erişimi

Hastanemizde hasta ve yakınlarının kullanabilmesi için kablosuz internet sistemimiz bulunmaktadır. 

Havalandırma

Havalandırma sistemimizi kullanarak istenilen düzeyde iklimlendirme yapabilirsiniz. Oda pencereleri açılmadan içerideki hava temizlenebilmektedir. Bu konuda serviste hasta danışmanından veya hemşirelerinizden yardım isteyebilirsiniz.

Oda Telefonu Kullanımı

Odanızda bulunan telefon sizin kullanımınıza sunulmuştur. Kaldığınız süre boyunca 24 saat şehir içi, şehir dışı, ülkeler arası telefon konuşması yapmanız mümkündür. Oda telefonunuzdan 9'u tuşlayarak istediğiniz numarayı bağlatabilirsiniz. Görüşmeleriniz hasta hesabına ücretlendirilecektir.

Çiçek Kabulü

Hasta odalarına canlı çiçek çıkarılmamaktadır. Çiçekleriniz resepsiyonda muhafaza edilecek ve Çiçek Kartı doldurularak size ulaştırılacaktır. Çiçeğinizi teslim almak isteğinizde giriş bankosuna başvurarak çiçek kartınızı gösteriniz.

Hasta İletişim Birimi Sorumlusu

Bilgi almak ya da görüş bildirmek istediğiniz her konuda Hasta Hakları Sorumlusu’na dâhili 2014 no.lu numaradan ya da bölüm görevlileri kanalı ile ulaşabilirsiniz.

İbadethane

Hasta ve yakınlarımız düzenlenen ibadethanede abdesthane, kitaplar, tespih, başörtüsü vb. bulunmaktadır. Ayrıca odanızda Kuran-ı Kerim, seccade ve kıble yönünü belirten okları bulabilirsiniz. İnancınız doğrultusunda din görevlisi ve dini materyal talebinizi lütfen servisinizde hasta danışmanı kat danışmanı veya hemşirenize iletiniz.

Güvenlik

Hastanemizde 24 saat güvenlik hizmeti verilmektedir. Değerli evrak ve eşyalarınızı korumanızı rica ederiz. Hasta odalarında bulunan değerli eşya kasalarını kullanabilirsiniz. Kasaların üzerinde “Kullanım Kılavuzu” bulunmaktadır. Gerekli durumlarda kat çalışanlarına başvurunuz. 

Cep Telefonu Kullanımı

Yatan hastalarımıza rahatsızlık vermemek amacıyla hastane içerisinde cep telefonu kullanmamaya özen gösteriniz. Cep telefonu kullanmak isteyen konuklarımız, kafeteryamızda veya hastane dışı alanlarda görüşmelerini gerçekleştirebilirler.

Kat/Temizlik Hizmetleri

Kat görevlilerimiz belirlenen saatlerde ya da talebiniz olduğunda odanız ve çevresinin temizliğini sağlayacaktır. 

Kontrol Muayenesi

Taburculuk aşamasında; ne zaman kontrole geleceğiniz kat danışmanı ve hemşiresi tarafından size bildirilecektir. Ayrıca kontrol tarihi ve saatinin de kayıtlı olduğunu bir kart verilecektir. Herhangi bir sorunda hekim, hemşire ve kat danışmanınıza başvurabilirsiniz

Ambulans

Ambulans hizmetinden yararlanmak isterseniz, Hasta Hizmetlerine, hemşirenize ve taburcu işlemlerinizi yürüten personele başvurabilirsiniz.

Diğer Hizmetlerimiz

Hastalarımızın isteğine bağlı olarak hastanemizde kuru temizleme, bay- bayan kuaför hizmeti verilmektedir.

Teknik Servis

Odanızda kullandığınız her türlü donanım (tv, koltuk, telefon vb.) ile ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar için hasta hizmetlerine ve hemşirelerinize başvurabilirsiniz. Teknik servisimiz 7/24 hizmetinizdedir.

Memnuniyet Araştırmaları

Görüşleriniz hastanemizin hizmet kalitesine önemli katkılar sağlayacaktır. Paylaştığınız tüm görüş ve öneriler tek tek incelenmekte, iletişim numaralarınızı kaydettiğiniz takdirde size geri dönüş yapılmaktadır.

Hastanemiz katlarında, bekleme bölümlerinde Yatan Hasta Memnuniyet, Ayaktan Hasta Memnuniyet ve Acil Servis Memnuniyet Anketi bulunmaktadır. Anketleri istediğiniz zaman doldurup anket kutularına atabilirsiniz. Görevlilerimiz yataklı bölümlerde memnuniyetiniz ile ilgili sizi ziyaret edecektir. Taburculuk sonrası bazı hastalarımız telefon ile aranarak memnuniyet araştırmaları yapılmaktadır.

Hastanede iken ya da taburcu olduktan sonra sunulan tüm hizmetlerle ilgili mektup yazabilir, yüz yüze görüşme talebinde bulunabilir ya da telefonla arayabilirsiniz. İnternet aracılığıyla web sitemizde yer alan görüş ve öneriler bölümünü kullanarak değerlendirmelerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.

Bu konuda yapacağınız katkı ve işbirliği için teşekkür ederiz.

Taksi

Ulaşım ile ilgili sorularınız ve taksi istediğinizde görevlilere başvurunuz.

Refakatçi

Hastanemizde refakatçi talepleri yatış işlemleri sırasında alınmaktadır. Refakatçilerimiz kendilerine verilen "Refakatçi Kartı" ile sabah kahvaltısı, öğle ve akşam yemeklerini sağlayabilecektir. Diğer yakınlarınız ise ücret karşılığında kafeteryamızdan faydalanabilecektir.

Ziyaret Saatleri

Ziyaret saatleri her gün 10.30 – 22.00 arasındadır. Bu saatler dışındaki ziyaret istekleriniz için gündüz mesai saatlerinde Hasta İletişim Birimi Sorumlusu, 17.30’dan sonra Gece Müdürlüğü ile iletişime geçiniz. Çocuklarınızın sağlığı açısından hasta odalarına 12 yaşından küçük çocuk ziyaretçi getirmemeye özen gösteriniz.